...Money is not everything

But money is something...

Who says money is not important? Who says money does not guarantee happiness in life?I personally say money is something. It values our life..Who disagrees, prove me wrong then!

Hidup zaman sekarang ni, zaman wang adalah segala-galanya. Nak makan, perlukan duit. Nak belajar, bayar guna duit. Nak mula kerja pun perlukan duit. Sesetengah orang cakap, nak buang air pun kena bayar.

Berapa ramai pasangan suami isteri yang kahwin, akhirnya tidak dapat teruskan hidup bersama akibat dibelenggu masalah duit. Ok sebelum tu, nak kahwin pun perlukan duit. Kalau takde duit, jangan haraplah dapat minang anak dara orang. Even letak mas kahwin atau hantaran harga seribu pun, masih perlukan duit. Bila dah kahwin pun, belanja rumah, anak bini, keperluan asas dan sebagainya pun perlukan duit. Jadi di mana duit tak diperlukan langsung dalam hidup???

Duit, boleh membawa kita ke neraka mahupun syurga. Duit yang banyak, bila dibelanjakan ke jalan yang betul insyaallah dapat menempah tiket ke syurga. Orang yang tiada duit, lalu dipilihnya jalan yang salah, bersedialah menempuhi seksaNya. Orang yang berduit tak menjaminkan dia penghuni syurga. Tapi alangkah bahagianya orang yang berduit di dunia, dia juga yang kaya di akhirat kelak.

Jadi, mari kita sama-sama mengumpul duit yang banyak untuk hidup di dunia dan juga akhirat!!!

"Sesiapa yang kedekut, bererti dia kedekut dengan dirinya sendiri. Sesungguhnya Allah Maha Kaya Lagi Terpuji"