...beza II...

abah ada sorang kawan yang berpangkat jugak la dlm masyarakat.malah,ideologi politik pon berbeza.tak kira la berbeza macam mana pon,diorang tetap sedara seIslam..abah dah kawan ngan dia ni lame sangat dah.dari kecik lagi sampai la dah beranak pinak.dari zaman pakai seluar yang lebar kat bawah tuh sampai la dah pandai berkot.hubungan diorang still berjalan lancar.pakcik ni tak lokek langsung pasal duit.
masa aku ngan adik beradik kecik2 dolu,dia selalu jugak la datang umah aku.then bawak kitorang gi kedai naik keta dia yang beso tuh.sampai kat kedai die soh kitorang pilih ape2 asalkan 3 barang je.name pon budak kecik,mesti la mintak yang standard je..kitorang pilih pon macam cekelat,tora datang lagi or aiskrem je la.takkan nk mintak belikan rumah dgn keta sebijik pulak.melampau sgt la tuh.
dolu,mase dia dtg umah abah penah ajak dia solat.maybe dia ni jenis yang agak liat nak solat.itu cite dolu la skang aku tak tau..harap2 die rajin bersolat walaupun terlalu busy dengan bisnes dan hidup korporatnya itu.
tok bagitau aku yang pakcik ni sponser sorang abang die hidup anak beranak.tiap2 bulan die bagi duit 3-4 ribu jugak.free2 je abang die dapat duit sebab tak keje.tak kisah la aku kalo die pon tak berkire ngan adik beradik sebab tu mmg duit die.anak2 pon hantar pi belaja kat australia.maklum la orang kaya kena la jaga standard kan.tapi pakcik ni penah bagitau kat abah yang anak die tak pandai mana pon cume dah macam trend anak2 orang kaya belaja kat luar negara.
pakcik ni jgak selalu bagi duit kat abah aku soh buat makan2 kat masjid.bulan puasa je,mesti ade moreh yang disponser oleh die.tapi orang tak tau tu duit die sebab abah rahsiakan nama penderma atas permintaan die sendiri.besar pahala orang yang bagi makan pada orang ramai mase bulan puasa.insyaAllah ada ganjaran kat akhirat.aku pon nak berazam jadi orang kaya la tak pon berazam kawen dgn orang kaya!!!hohohoho