...tetikus berlari bersama tikus..

sekadar memetik petikan skrip dlm citer siang tadi,'dalam dunia ni banyak benda yang kita tak tau kenapa ia terjadi'...benarkah begitu??kadang2 aku tertanya2 kenapa aku belaja law kat UIA?kenapa bukan Uitm or UM or overseas...kenapa pulak aku menginap kat Mahallah Nusaibah yang berada di puncak itu for almost 4 years..tangga nye banyak tapi tak berjaya pun nak menguruskan badan aku..hohooho..dan kenapa aku ditakdirkan berjumpa dengan kawan2 dari serata negeri???dan kenapa abah beria2 sekali suruh aku ambik jugak 5th year???

bukan merungut dengan apa yang terjadi pada diri aku..tapi bukankah dengan merenung kembali itu menjadikan aku seorang yang tahu bersyukur dengan nikmat Allah..dalam dunia ni tak semua orang beruntung dapat masuk U,tak semua orang dapat duduk kat kolej yang harganya RM 3.50 sehari..dah tu dekat plak dengan Aikol..aku juga ditemukan dengan kawan2 yang ramai dan bolehlah aku buli(baca:berbaik2) setiap masa..berkawan biar tak terkira.musuh jangan dapat dikira...dan tak semua orang dapat ambik syariah....(sekadar sedapkan ati nih)..*wink wink*

manusia kadang2 kurang bersyukur dengan apa yang dimilikinya..semua benda rase tak cukup..kalau dah ade rumah sendiri,kadang2 berfikir alangkah seronoknya kalau rumah kita besar macam banglo si polan tuh..bila dah dapat B+ dalam exam terfikir jugak kan best kalu dapat A macam minah tu..kalau dah dapat buat chambering kenapa perlu berfikir mesti aku mewah kalau dapat join judiciary macam mamat tuh...

ini lah lurah manusia..sentiasa merasakan tidak cukup dengan apa yang dimilikinya..bila nikmat itu tiada,barulah nak sedar diri rupa2nya nikmat tu pun berharga jugak...YA!!!..mulai hari ini aku haruslah berfikiran positif dan menerima segala yang terjadi dengan hati terbuka..menghargai setiap nikmat dan rezeki dengan penuh kesyukuran..aku mungkin lebih beruntung dari orang lain...dan aku hendaklah sentiasa menjadi seorang yang sedar diuntung!!!