...test power...

baru2 ni aku terfikirkan yang aku ni dah lupa(bukan sengaja) name malaikat2 yang pernah aku belajar dulu..yang sebenar bukan lupa tapi kadang2 memori pon tak berapa betol..jadi untuk membuatkan aku ingat sampai ke mati nama2 malaikat ini aku pon dengan rajinnya tulis la kat sini..ape yang membuatkan aku nak menulis pasal malaikat ini adalah kerana baru2 ni aku ade terbaca kat laman web pasal orang ni dia cakap malaikat izrail memberi rezeki..betol ke??lets check it out...
--> Jibril
menyampaikan wahyu, turun membawa petunjuk kepada Rasul agar disampaikan kepada umat
--> Mikail
menyampaikan rezeki kepada manusia tidak kira muslim atau tidak
--> Israfil
meniup sangkakala sebanyak 3 kali menunjukkan hari Kiamat sudah tiba
--> Malik
penjaga pintu neraka..ada riwayat mengatakan muka malaikat ini tersangatlah garang dan 'cengeh'
--> Ridwan
penjaga pintu syurga..mukanya manis bercahaya menyambut penghuni syurga
--> Munkar dan Nakir
menyoal dalam kubur
--> Raqib dan Atid
pencatat amalan baik dan buruk yg dilakukan manusia..berada di kiri dan kanan bahu kita
--> Izrail
mencabut nyawa setiap yang berroh...