...tutup kepala...



serius aku jumpe video ni kat youtube...sungguh teruja dengan pendapat minah2 ni pasal tudung...salah satu soalan die,bile anda start pakai tudung??kalo tanya kat aku,aku akan jawab bile abah suruh pakai aku pakai la...hehehe..kalo tak salah ,aku pakai tudung mase darjah 2 lagi..kuar main2 pon kena pakai tudung..tak best la kawan2 aku tak pakai pon.bile aku pakai tudung mase main,aku jadi malu sangat..inferior giler la kawan2 ckp aku ni alim..huhu.so,bile aku kuar umah aku akan pakai tudng la.bile dah sampai tempat bermain aku terus bukak..tapi,abah pasang mata2..abang2 aku kena tengok kan aku..kalo aku tak pakai je tudung,abah suruh piat@tarik telinga aku..mau aku tak nangeh..dah la abg2 aku macam suke je diberi peluang utk membuli adik mereka yg comel ini..
mase darjah 5 plak aku pakai tudung labuh..yang bulat tuh..sebab......aku gemok time tuh.haha..aku pakai tudung labuh tu sebab nak cover badan aku yg berlemak2 ..hehehe..tapi,skang aku tak pakai tudung labuh pon even badan gemok!!!ada kesedaran kot...
apa2 pun,aku bernasib baik sebab abah dah didik aku pakai tudung sejak kecek,,walaupun mase tuh dosa2 yang aku wat tak dicatat oleh Malaikat lagi..kalo abah tak bagi kesedaran sivik pada aku sejak kecik,aku tak tau apa jadi kat aku skang..
aku jugak didedahkan oleh abah supaya pakai stoking mase darjah 4 lagi..boleh byngkan tak aku mase umo 10 tahun gi mane2 pakai stokin..gi main pon..mmg tak tahan la..pelik je aku rase...tapi aku belasah je la pakai sebab sbgai anak yg menurut perintah aku ikut je..mase aku blajar usul fiqh 3 dgn ustaz,beliau cakap tiada nas yg sahih psl kaki ni aurat..cuma mmg takde khilaf bhgn kaki ats buku lali adalah aurat..jd bhgn tapak kaki menyeliputi jari2 bukanlah aurat.kitorang datangkan kepada ustaz Hadith yg diriwayatkan oleh Fatimah pasal aurat nih..tapi ustaz menyangkal hadith tersebut dgn menyatakan ia adalah dhaif...so,skarang ni kitorang mengambil jln mudah dgn memakai stokin apabila hendak memakai sahaja..tidak mengiranya sebagai wajib...ada orang penah cakap kat aku melalui kaki ni dapat baca perwatakan seseorang..that's why la kena tutup...whatever as long as kita pandai jaga diri ok la...