jari jemari si kecil

sepanjang berada di rumah,sudah menjadi kebiasaan ku untuk off handphone.kadang2 dihidupkan sekadar untuk melihat mesej org2 yang merindui diri ini.(ada ke???)..semalam sebelum tido aku on mobile phone dan tibe2 ade mesej masuk.sender:umar iaitu sepupuku di KL berumo 12 thn.mesej yang dihantar olehnya sangat menggembirakan aku dan aku tido dengan hati yang sungguh berbunga2..mesej dia berbunyi:
"bila kak siti nak datang umah kitorang.umar beli g3 lima buah buku jadik semuanya 7 buah buku.lagunya ialah saiful apek aspalela,matematik ahli fiqir, kaer izinkan ku pergi,hujan bila aku sudah tiada,dewi2 dokter cinta,estranged itu kamu,spider mabuk,meet uncle hussain lagu untukmu'.

hahaha..aku tersenyum dengan lebar selebarnya tatkala mendapat mesej ini.mungkin bagi org lain mesej ni tak membawa maksud apa2.tapi bagi aku ia sangat bernilai.aku merasakan diri ini sangat best.hehehe.whatever.mase aku menghadapi final exam yg lepas, aku gi melepak kat umah umar aka umah makteh aku.(umar kan budak kecil yang diberi duit oleh ibu bapanya.mana la die ade duit nak beli umah teres)tibe2 umar dtg kat aku dan bertanya aku tau tak nyanyi lagu aspalela n lagu untukmu.aku pun nyanyikan la utk die dengan suara aku yang tak merdu berbanding siti nurhaliza.then,umar pegi mendapatkan henpon umi beliau.aku ingatkan die nak soh aku nyanyi ikut lagu dlm henpon tu tapi rupenya die nak rakam suara aku nyanyi lagu2 tersebut!!!hohoho-sory makteh budak2 zaman sekarang mmg camtu.

dan baru2 ni die mesej lagi:1)kak, abang ikhwan nak datang umah kitorang ke.ckp kt die efa blk minggu lepas.2)kata kat bang ikhwan jangan marah tau.(ikon gelak durjana)
******************************
nota 1:seronok dapat mesej ceria camtu!!
nota 2:kanak2 ibarat kain putih.kite yang akan mencorakkan batik atau design bunga2!!
nota 3:aku terharu sebab lunch tadi abah makan nasi bertambah 3 kali!!