ikan 5 inggit....


hmmm...sedey plak arini abah ckp aku masak lauk masin.dah beberapa ari dok umah aku pun heran nape lauk yg dimasak masin.nak ckp lebey garam, tu la sukatan yg aku masukkan sejak aku memasak dari zaman nenek ku masih di zaman Jepun..next time abah ckp kena kurangkan garam dlm mknn..aku pun sambung tambahkan manis dlm senyuman..hikhihk...

petang tadi teman umi p psar malam membeli brg2 keperluan dapur..pastu kitorang singgah la di tempat hasil tangkapan nelayan di laut..umi membeli dengan banyak nya ikan iatu ikan patin yg disarankan oleh penjual ikan tu supaya masak tempoyak pun sodap..ikan cencaru yg aku tau cara msk die sumbat dengan nyok..dan juga ikan feveret abah ikan plata aka ikan kembung aka ikan borek..dan juga ikan temenung...mcm2...

setelah selesai urusan pembayaran dengan penjual tu umi menghulurkan wang rm 17..tibe2 penjual tu ckp kat umi,"anak makcik ni taik lalat die manih sungguh!!!esok kalo nak meminang ni kena ada 7 ribu 8 ribu nih!!!"..aku terpinga2...bile mase die rase taik lalat aku ni manis????

**********************************
pesanan 1:aku dilanda kebosanan sebab ikhwan takde kat umah..cepat la blk dik!!!
pesanan 2:aku tak tau nak masak pe esok!!
pesanan 3:arini tak pi umah tok pun..