hot fm big jam!!!!!

aku tertanya2 apa nilai sebuah negara pada seseorang...dalam erti kata lain,perlu ke ada dlm diri setiap citizen semangat patriotik???ape guna semangat tu??masa zaman penjajahan British n Jepun mesti rakyat masa tu semuanya ada sifat patriotik or cintakan negara..zaman sekarang ni masih relevankah???mmmmm....
"concert of Europe"..term yang aku dengar semalam...kesatuan yang memperjuangkan welfare and interest negara2 Eropah..tapi malangnya diorang tak diiktiraf sebab tak silap aku pastu UN ditubuhkan...macam Israel xxxxxxx tu,negara diorang memang tak diiktiraf tapi US je yang same2 xxxxxxx kawan diorang...
semangat cintakan negara memang sangat penting dan relevan sampai bile2..tambah2 nak election dah ni..ade kawan aku ckp die tak kisah la xx or xxx yg menang..tapi bagi die personally, die lebih suka xx yang menang sbb negara akan maju regardless islamic or not...entah la...subjektif....pendapat masing2..bagi aku plak,mmmm...nanti pas grade aku pun nak bertanding...hehehe...layak ker?????lagipun aku ada terbaca dlm rahsia kelahiran bulan yang org lahir bln 12 ni bersifat patriotik!!!!aku sayang diri aku....