...perihal encik C****t...

Aku berjumpa dengan encik C masa di **C.Mula2 ingatkan die adalah salah seorang klien yang aku kena interviuw sebab die datang dengan keadaan kelam kabut dan nmpk bermasalah.datang pulak lepas lunch memang sah2 la aku cakap die client.Kemudian dengan selambanya die masuk ke bilik aku menginterviuw dan aku terus tanya,awak ni ch*******g ke?Jwapannnya positif.Owh,baru tau engkau pon macam aku jugak.

First impression mase jumpe die dah macam boleh agak die ni macam sombong orangnya.sebab die ckp pon mcm eksen je lebih.tapi aku bersembang je la ngan die mcm biasa.Dia berlatihan di firm yang buat criminal.So bab2 jenayah ni nmpk die advance dari aku.tambah2 pulak die bekerja di bawah telunjuk org yang hebat.lagi la nmpk mcm hebat die tuh dan senang2 nak perlekeh org.

..........itu cerita first time jumpa..........

Hari ni jumpe encik C kali kedua.bezanya aku datang lmbat dari die.miss K(pekerja kat situ) cakap for the first time die terkejut sbb beliau dtg awal.sebelum ni mesti macam malas2 je nak datang.Hari ni interviuw klien kebanyakannya pasal kes jenayah.Mmg expert la encik C ni sampai kadang2 over jugak.Ch*******g tak boleh bagi advise pada klien mase interviuw,just jot down psl fakta kes.tapi bab ni die mmg tak ikut.suka hati je die.siap ajar klien tuh macam mana nak menipu dalam mahkamah.memang la die!!

tapi, banyak benda aku belajar dari die.Die sangat konfiden dan nampak die act like a senior lawyer even not qualified yet.one thing die ajar aku,dont feel pity with your client.In criminal case, the worst enemy in court is your own client.dia takkan cerita perkara sebenar pada kite tapi lebih kepada meminta simpati.dan aku pulak jenis mudah simpati.Klien tadi,seorang lelaki kena charge pasal dadah menangih depan kami banyak kali.Tapi encik C kool je.Aku je emo lebih2.Dia advise aku dont trust ur client 100%.

dan aku apply die punya advise.Dont trust people 100% even luarannya nmpk menyedihkan dan sungguh boleh dipercayai.Sebab orang akan buat apa saja untuk lepaskan diri sendiri dari menanggung kesalahan.cuma kita perlu lebih berhati2 depan orang.jangan terlalu mudah simpati dan anggap semua orang baik.yang penting,beringat2 dan be prepared for the worse!!!!