...sedang menonton madu tiga...

Tiada lafaz yang lebih mulia selain mengucapkan Alhamdulillah atas segala nikmat yang telah dikurniakan.Akhirnya setelah berhempas pulas,menghabiskan masa 5 tahun di Taman Ilmu dan Budi U*I*A*M,sekarang aku dah boleh bernafas lega melepak kat rumah sepuas hati.Seronok yang teramat bila boleh duduk kat rumah,buat segala macam yang nak buat.Tak payah nak fikir dah deadline hantar assignment,prepare nak test,beli kopi radix hilang ngantok,nak makan kat mane lunch nanti.Sekarang hanya fikir,seronoknya duduk umah!Saya suka rumah saya...sebab...dia best!

Tapi aku percaya,zaman belajar adalah zaman yang paling menggembirakan.Setuju tak kawan2???..Ye,saya setuju.Masa keja nanti,mane boleh lepak2 dok kat bilik tv.Tak kire exam ke ape ke,tv mesti ditonton.Makan,makan,makan banyok..pastu makan pulok.Lepak dengan kawan2 yang best.fuh..memang seronok la.Masa exam,semangat membaca kurang nak ade.Malas punya pasal.Tapi malas ni tak elok,tak baik untuk kesihatan.Macam mana pun kena jugak la bangun study.Tapi yang penting takde sape nak bagi arahan atau mengarah."Kau,bangun study.kalau tau aku dismiss"...

Lepas ni dah kena plan untuk masa depan.Dah kena menjadi seorang yang serius fikirkan masa depan yang cerah.Tak boleh nak lepak macam dulu.Nak buat ape2 pon kena fikir panjang.Semoga Allah permudahkan urusan hidup kita dunia akhirat.Dan yang penting,kena minta petunjuk dari Allah ape nak buat lepas ni.Tunjukkan arah jalan yang terbaik supaya aku tak menyesal nanti.Walau apa pun yang jadi,harus menjadi seorang yang tabah.Sentiasa percaya Allah takdirkan sesuatu untuk yang terbaik.