...setia beliau di sisi suami...

serius..believe it or not!!!kalau dah jodoh memang tak ke mana....biar pun terpisah bertahun2 tapi kalo dah Allah takdirkan jodoh mereka kekal,bersama jugak akhirnya...sekadar ingin berkongsi cerita yang menyentuh hati kecil aku..tadi pergi beraya ke rumah Tok CIk kat BAling..niat di hati nak pegi BAling sebab nak beli sandal yang harus diganti dengan segera akibat tapak yang haus..umi pulak dok paksa pegi umah Tok CIk..rela dalam paksa aku pegi jugak la....
sampai je kat umah TOk Cik,salam2 dgn penghuni rumah...owh..lupe nak gtau suami Tok CIk kitorang panggil Tok Wan Pak Chin.beliau sekarang sakit..orang tua kan..mase kami muda2 dulu,umi sewa teksi Tok Wan anta kitorang pegi-balik sekolah...sampai la aku darjah 6 Tok Wan setia antar kami..kitorang selalu sampai sekolah lambat even Tok Wan datang awal..biasa la pagi2 mesti ade emergency ke toilet..hehehe...sampai2 je sekolah dah start assembly pon..malu jugak la..tapi cover sebab umi cikgu kat situ..hehehe...bile aku dah masuk SERATA,umi ambik lesen kete dan ikhwan pegi sekolah dgn umi la time tuh..ok.cukup mengimbau kenangan naik teksi pegi sekolah...
aku sampai umah Tok CIk,masuk dlm bilik Tok Wan..Tok CIk tengah suapkan nasik kat Tok Wan...syahdu sangat aku tgk..actually,Tok Wan n Tok CIk nih newly remarried couple...hehehe..diorang dah bercerai lame tapi kuasa Allah satukan mereka semula..anak2 pon dah besar..tapi jodoh kuat kan...Tok CIk citer Tok WAn merajuk kalo tak suapkan makanan kat die..dalam hati aku,best nya org tua yg macam ni..nak bermanja lagi walau dah bercucu cicit...kasih sayang tuh takkan pernah pudar antara manusia...
seronok je aku pegi beraya tadi..dapat jumpe sedare2 yang dah lame tak jumpe..tak rugi aku kuar tadi..nasib baik umi paksa...(",)