..melentur buluh sblm rebung..

dalam perjalanan balik kampung yang memakan masa hampir 5 jam tadi,aku menonton kisah realiti antara budak lelaki kecil bersama ibunya..budak tu dalam darjah satu kot..aku rase la..ape yang menarik perhatian,budak ni mmg tak cukup ajaran dan didikan..tensen aku dok dalam bas tuh sebab budak tuh bising yang menyakitkan hati..dah la kureng je ngan mak die..selamba je cakap mak die gigi takde pastu gelak2..mak die marah dia ajuk balik!!!isshhh...mmg kalo jadi anak aku dah lame aku suruh die turun bas tuh!!dah tu siap suruh mak die tukar seat ngan dia banyak kali..aku kira dalam 5 kali!!!time mak die tido die kaco jugak!!!mmg aku rase nak lempang je!!!sampai kat rnr,die soh mak die turun belikan ape2..naik bas, die bawak maggi cup..siap tunjuk2 lagi kat aku..sedap!!!ishhh..dah la aku tgh sakit perut..bau pulak megi perisa asam laksa macam M****h aku!!!!warghhhhh...bengang nye aku!!!yang aku tak paham kenapa mak die layan anak die macam tuh???sangat pelik sbb anak kecik la kena diajar dgn sopan santun dan cara menghormati org tua..mak pun redha je dgn ape yang anak die buat..mmg tak paham dan tak boleh nak paham!!!!
---------------------------------------------
***>terima kasih kepada doktor nawi sekeluarga sebab belanja family aku makan beef steak malam ni..sodap!!!
***>adakah sesuatu yang pelik apabila umi dan abah berdarah 'O' tapi aku darah 'A'???wondering why and is it possible???