..family warrior..

rase nak bercerita pasal adik bongsu aku la..baru2 ni ari jumaat kitorang pegi anta die masuk uni.pertahanan nasional malaysia a.k.a upnm atau nama saintifiknya atma..aku agak terkejut sebab pengambilan pelajar ke uni tersebut hanyalah 300 orang untuk pegawai kadet..jumlah yang sangat kecik berbanding pengambilan di uia..seingat aku masa taaruf week memang penuh la cac tu..parents yang datang hantar anak2 pun sikit..tak berlaku langsung kesesakan lalulintas kat dlm tu..

aku rase sangat berbangga sebab adik aku berjaya menjejakkan kaki ke u..setelah kegagalan yg dia alami mase PMR lantas terus ditendang keluar dari MTD die bangkit dengan azam baru..tapi kami semua memperlekehkan die cakap die macam2..huhuuhu..akhirnya die buktikan yang die memang boleh.mase keluar result SPM die mesej aku ckp "terima kasih atas semua kejian dan leteran aku kat dia"..hehehe..kejian yang sangat bermanfaat..

sekarang die dalam proses menjadi kebanggaan keluarga..even jiran2 aku pun sangat terharu dengan die..apatah lagi wan dan tok an juga umi dan abah..go go ikhwan!!!
satu malam die talipon umi cakap ic die kena ambik dengan pihak tentera..dia bukan lagi menjadi orang biasa sebab pasni die akan gune ic tentera!!!..so dia kena berhati2 dalam semua tindakan dia..
-inilah barisan kita yang ikhlas berjuang-
*********
-iman adalah mutiara di dalam hati manusia yang meyakini Allah Maha Esa Maha Kuasa-