racun disangka madu!!!

petang tadi kitorang gi melawat org sakit kat hospital baling.mmm..org tu bukan sape2 pun..insyaAllah bakal besan parents aku..die nak sangat jodohkan abg aku ngan kakak tu iaitu anak kepada pesakit yg dilawati itu..mm..sebab kakak tu cikgu kot..hohoho..org kat sebelah katil pakcik tu sakit hampir2 lumpuh sebelah..yang depan tu plak sakit lelah or penat..tapi dari cerita org2 yg dok bersembang tu pakcik tu pun sakit buah pinggang..tapi yang best tu die suke menyakat org tak kire sape pun..suke wat lawak..lantas aku berkata pada adik aku sebab tu la kot pakcik tu panjang umo,die selalu wat lawak..sentiasa ceria..hehehe..pastu org sebelah katil tu lagi dah tua..aku ingatkan sakit tua sebab sangat la kurus kering sampai nampak tulang..rupe2nya pakcik tu terminum racun..die ingatkan madu..dah tua kan mata pun tak nampak sangat..aku pun ckp lagi kat adik aku.."malas itu racun rajin itu penawar,mu nak pilih mane?"lantas die menjawab "mesti la aku pilih racun!" ape kejadah la jawapan die tu...kesimpulan yang aku dapat wat tadi, racun bukan la madu tapi kdg2 madu boleh jadi racun...