rezeki dari Allah di mana2...

hari ni aku menulis di awal pagi tepat pukul 9.08 am dalam bilik di Parit Buntar Inn menggunakan perkhidmatan wireless...hohoho..canggih sebenarnya Perak ni siap ade wireless..cayalah..kedatangan aku,Mad(abg),n Ikhwan(adik) sebagai bodyguard pada mak aku yang kena datang miting kat PPD PArit BUntar ni..pasni kitorang nak gi Lumut plak..dah terbaynag dalam mata keenakan bermandi laut..adik aku dah warning laut kat Lumut banyak obor2..so,i have to think twice before terjun dalam laut..hehehe...

skang ni aku dilanda satu masalah yang agak rumit la..masa dapat result ari tu,aku gtau mak aku.tapi umi telah membuat satu kenyataan yang mengganggu hidup aku sampai sekarang..aku cadang nak abiskan syariah(double degree),baru nak wat chambering..memanndangkan aku dah naik fourth year,mak aku ckp pasni abes final year keje dulu..then baru sambung study..yang paling tak best lagi umi soh amik KPLI...huhuhu..dari dulu lagi umi nak aku ikut jejak beliau menjadi pendidik...ingatkan bila mak aku tengok aku berjaya perform well dalam setiap exam(no repeat,alhamdulillah)mak aku akan lupa hasrat tu..tapi rupanya tak sebab sampai skang umi asik mengutarakan benda yang sama...

aku sendiri hairan nape umi beria2 sangat nak aku jadi cikgu..maybe salah satu reasons nak tengok aku keje cepat..boleh bagi duit plak kat beliau dan abah..dah keje tu for sure mak aku soh kawen..ni la yang paling malas tahap abestos nak pikir...ishhh..ape la patut aku buat...aku nak idup enjoy idup solo dulu sebab banyak lagi misi aku tak tercapai...

sekarang ni,aku dah wat keputusan muktamad..aku nak abeskan degree LLB dulu..lantak la ape yang nak jadi..tapi aku yakin,umi sentiasa doakan yang terbaik untuk aku..pas abes degree aku nak wat chambering to qualify me in practising...pas abes degree tu baru aku pandai2 la sndri nak bawak kaki ke mana..huhuhu...

skang nak gi gosok gigi plak lepas breakfast kat lobi resthouse ni..gigi ni pun dah lame sakit..nak tumboh gigi baru punyalah seksa nak menunggu..sabo je la....