..finally,an answer for.....

ari ni baru ade kesempatan untuk kembali menulis dlm blog ni setelah melabuhkan sauh di bumi UIA..selama ni ade gak mencari mase untuk menulis tapi,tiada kesempatan..so ari ni curi mase yg sedikit ni utk berkongsi sedikit pengalaman sepanjang 3 minggu di UIA...dah lame sebenarnya nak citer pasal pengalaman mase pegi training on humanitarian work kat Genting..sangat seronok tak terkata sebab dapat belajar mcm2..thanks to AKHI sebab bagi this precious opportunity to me and K.Ji..

training ni banyak talks..ok la sebab speakers pun org yang berpengalaman in humanitarian works..tapi dlm ramai2 speakers,ade seorang ni sangat best..name die En.Kamal Ali from Yayasan Pembangunan Ummah..die ni boleh dikatakan humanitarian activist la...mcm2 keje die dah buat..yg tak mampu aku pikir dan buat pun die dah lalui..yg paling aku ingat bile die ckp pasal pepatah urdu yg menjadi pegangan dia sampai sekarang.."Ibadah kornese Jannah mirtahe,khidmat kornese Allah mirtahe"...maksudnya..kalau kite buat ibadah kite akan dapat syurga dan kalau kita berkhidmat kita akan dapat Allah....

kalau dihayati pepatah ni sangat dalm maksudnya..setiap orang has its own interpretation regarding this..but for me, i believe those who help Allah's religion, then Allah will help him...even kadang2 kita diuji dengan kesedihan,kegagalan dan mcm2 lagi tapi itu utk sementara..bak kata Nabi Muhammad,"dunia adalah neraka bagi org Mukmin dan syurga bagi org Kafir"...

so,from that moment i attended the training aku dah jumpe satu penyelesaian dalam hidup ni..satu kata putus yang selama ni aku sendiri konpius nak decide..and now,im happy with my life..bukan la maknanya selama ni aku idup dalam kesengsaraan,but now i found the key to happiness...everything is in front of me and i should not ignore it...pray for my happiness and in return i'll pray for u!!!

and sekarang ni,aku nk teruskan hidup dengan aman bahagia....aku nk bahagiakan diri aku dan juga org di sekeliling terutama wajah2 kesayangan hamba...AMIN....