..cucur udang,popia goreng,laksa..




ari ni pas je abes kenduri,aku kena tolong makcik zie beniaga..rakan seperjuangan beliau tak datang sebab sibuk urusan kenduri..biasala cuti2 sekolah cenggini..ramai nak dirikan masjid..tapi tetibe terfikir plak kate2 tok aku satu masa dulu..katenya zaman dulu kalo org nak kawen tak yah tunggu cuti sekolah..kawen je..tapi skang ni time cuti sekolah la org sibuk nak kawen..banyak plak tu..kekadang dlm satu hari,ada sampai 5 jemputan..mmm,aku berfikiran tuntutan zaman skarang berbeza ngan dulu..suasana pun sangat berbeza...

makcik zie ni baru aku tau die ade 'madu'..org kate madu makan tu sangat manis..memang pun la..tapi 'madu' yg mempunyai perasaan ni sangatlah pahit..mm..betol la kot..aku pun tak tau..takdak pengalaman..dah 3 tahun rupenya..selama 3 tahun tu jugak la beliau bersedih dan sangat menderita..tak sangka die akan berkongsi suami ngan seseorang yg die kenali..mungkin kawan die sendiri kot..tambahnya lagi,pas je mereka menjadi madu,die dah tak kenal wanita tu..biasa la..pompuan..hikhikhik..(eh,aku pun pompuan???)

beliau baru je mendapat lesen kete..die cakap mase test kete,mase naik bukit die dah tanam azam dlm diri.."aku nak ubah hidup aku dan akan terus maju kehadapan"-ni yg die ckp kat aku..die kate buat ape pandang belakang,life must go on..die dah tak kisah ape yg berlaku..janji die dapat teruskan idup dan memberi kasih sayang untuk anak2 die..nurul nabil,arif n hanif..dan katenya lagi,die sangat menyesal sebab baru je start meniaga kat situ..kalo dari dulu die buat, skang ni die da boleh beli kete besar..katenya la..die baru start meniaga sebulan yg lalu..

pada hemat aku,makcik zie ni one of the superwomen in dis world..die tabah mengharungi hidup dan masih berjaya atasinya..adik ipar die jugak mengalami masalah yg same,dimadukan suami..tapi malangnya die tak sanggup hadapi semua tu until she miscarriage..inilah semangat dan kekentalan seorang wanita..sebab tu aku percaya kate2 sape tah.."tangan yang menghayun buaian boleh menggoncang dunia"...!!!