...Belasungkawa...

Mesej yang masuk tatkala waktu subuh tadi, benar2 mengejutkan aku. Ingatkan cik S yang selalu membuat aku tergelak sorang2 bila baca mesej dia. Rupanya mesej dari Abg P.Benar2 mengejutkan. Budak UIA, aktif censerve, siapa yang tak kenal dengan saudara Ikhwan??Kepulangannya ke rahmatullah malam semalam, menghabisi segala jasa dan khidmat yang telah beliau curahkan sepanjang hayatnya. Al-fatihah.

Mula2 kenal saudara Ikhwan, kami bertemu dalam AKHI. Dia junior kami (rakan seangkatan aku).Dia, aku kenali sebagai seorang yang aktif, dan jujur. Bila berinteraksi dengan adik2, jelas terpancar betapa sebenarnya dia benar2 ikhlas dengan apa yang dilakukan. Sikapnya yang kool dan jarang marah dengan adik2 mentee menyebabkan dia disenangi ramai orang. Lembut dan sopan dalam tutur kata membuatkan dia seorang yang cepat dikenali dalam AKHI. Dia pernah dilantik menjadi Presiden AKHI setelah melihat sifat kepemimpinan yang dia miliki. Semuanya indah tentang dia!

Namun, Allah lebih menyayanginya. Allah merinduinya lantas menjemputnya kembali ke sisiNya di malam 12 Rabiulawal yang penuh berkat. Berakhirlah jasa yang beliau curahkan tetapi aku yakin sisa2 amalannya yang dicurahkan kepada masyarakat masih hidup hingga kini Insyaallah. Mudah2an beliau tergolong dalam kalangan yang pernah disabdakan Nabi "Barangsiapa yang menyayangi makhluk di dunia, nescaya seluruh mahkluk di langit menyayanginya". Al-fatihah buat Saudara Ikhwan!