...mood...

Hari ini terjaga dari tidur pukul 7.15 waktu rumah. Selalunya tak kisah sangat sebab memang tau jam kat rumah cepat dari kadar biasa cuma tak pasti secepat mana. Jadi lepas siap mandi semua, kemas2 bilik sikit, melangut depan tv sambil2 pakai tudung, sidai kain, turun rumah, panaskan enjin kereta, betulkan tudung lagi, start drive kereta dan jam waktu tu dah 7.41 mengikut jam di kereta.
Selalunya akan berfikiran baik yang jam2 yang dilihat adalah cepat dari jam di pejabat. Dalam erti kata lain kononnya kalau jam di rumah atau kereta sudah pukul 8, jam di ofis belum tentu lagi. Baik, perjalanan diteruskan sampai ke trafic light. Kereta berbaris panjang. Ada driver moto ni hon kereta waja dekat sebelah. Rupenya marah! Tapi tak tau kenapa.
Teruskan lagi perjalanan di simpang ke Northam. Ada lagi driver moto hon kereta Vios di depan. Oh, marah sebab nak masuk kiri tapi lambat bagi signal. Tengok telatah orang di pagi hari sambil tersenyum keseorangan. Pagi2 lagi ada orang yang moodnya dah diganggu. Siapa yang banyak bersabar, mungkin hari itu akan jadi hari terbaik buatnya. Siapa yang tak tahan tekanan, mula la nak maki2 orang sekeliling. Tapi takpe, dalam hati aku berdoa semoga jam di kereta adalah lambat dari jam ofis sebab dah pukl 7.57.
Sampai perkarangan bangunan, parking kereta, berjalan dengan gaya steady sebab macam yakin je sempat lagi. Sebelum ni pun pernah je sesat nak datang ofis. Rasa macam nak dekat 20 minit jugak la sesat sebelum nak sampai ofis. Tapi sempat lagi punch di awal waktu.
Tapi hari ini agak kurang bernasib baik. 8.01!!!Terlambat seminit.Tapi takpe.Biar lambat seminit dari aku melulu bawak kereta tak tentu pasal jadi ape2, terus tak boleh nak punch!! (mode:ayat penyedap hati)