...Hukum Karma Ada Benarnya...

"Maka barangsiapa yang beramal (dengan amal yang baik) walaupun sebesar zarrah (atom) akan dibalas kebaikan baginya dan barangsiapa yang beramal (dengan amal yang jahat) walaupun sebesar zarrah (atom) akan dibalas dengan kejahatan (dosa)." [Al-Zalzalah: 7]

Puan A (bukan nama sebenar): Akak nak minta cerai dengan suami.Sejak dia kahwin lain dia dah tak balik rumah.Masa akak lahirkan anak yang bongsu ni dia balik rumah sekejap je. Lepas tu dah tak balik.Anak akak ni sampai jadi berdendam dengan ayah sendiri.Semua akak yang tanggung. Duit sekolah anak2, sewa rumah, kereta sume akak yang bayar. Akak dah pernah bercerai dengan dia cara fasakh tapi kami rujuk balik. Dia kawen lagi seorang ni akak izinkan tapi dengan syarat dia tak boleh abaikan kami.Tapi jadi macam ni jugak.Langsung tak balik rumah, tak peduli anak2, tak peduli kakak.Akak dah bertekad nak cerai cara taklik supaya akak boleh teruskan dengan hidup ni.Lebih baik akak bercerai secara rasmi dari biar dia gantung tak bertali macam ni.Akak susah, anak2 pun susah.

-------@-------

Puan A (bukan nama sebenar): Sebenarnya suami akak dulu pun sebelum kawen dengan akak dia dah ade anak bini. Akak face to face dengan isteri dia ckp kita sama2 sayang dia. Tapi lepas ni kita masing2 balik rumah buat solat mintak petunjuk dari Allah. Kalau dah ditakdirkan dia untuk akak, biar lah dia dengan akak. Kalau dah takdir die dengan awak, akak lepaskan.Suami akak pun bercerai dengan isteri dia dan abaikan anak2 dia dengan bekas isteri.

-------@-------

Cik S (bukan nama sebenar): BINGO!!!!!!!!!