...air mata raj'ie...

sepanjang aku bercuti di umah ni,aku perasan ade sesuatu yang berlaku pada umi dan abah..abah secara umumnya dah berumur 58 tahun...umi pulak dah masuk 50 tahun..mmmm..mungkin perubahan yang dialami oleh umi dan abah ni biasa kot bagi yang dah berumur..tapi aku agak sedih la..ape yang aku perasan obviously abah macam nak ke arah menjadi lupa..dlm mase sekejap je beliau boleh lupa..sebagai contoh peristiwa yang berlaku kat umah..tok talipon soh ambik sesuatu kat umah die dan abah yang angkat talipon tu..aku mendengar perbualan tersebut..selang beberapa minit aku tanya abah tok ke yang talipon..tapi dengan yakinnya abah jwb bukan..aku pun konpius..kemudian dlm jangka masa beberapa minit lepas tu abah ckp mmg tok yang talipon soh pegi umah die..aku pun jd ?????...perkara kedua pun same bile tok talipon tapi abah lupe..sampai abah soh aku talipon umah tok tanya tok ke yang talipon tadi..huhuhu...
umi plak ape yang aku perasan sering bertanya banyak kali..macam dlm iklan burung murai tuh!!kdng2 aku pun mcm anak laki pakcik tuh yang tak tahan..tapi aku tau mcm tu salah..aku sendiri tak tau..
skang ni aku cuba sedaya upaya untuk pastikan makanan atau minuman abah takde semut..pastu makanan yang dimasak mestilah berkhasiat dan sesuai untuk abah..untuk berdepan dengan umi plak aku akan lebih sabar dlm setiap tindakan..sebab aku kena ingat mase aku kecik mungkin aku lagi teruk dari tu tapi umi masih jaga aku sampai besar..
***************************
permata 1:susah nak menjadi anak soleh.tapi ganjaran yg dijanjikan memang bernilai!!
permata 2:memang benar syurga itu di bawah tapak kaki ibu!!!
permata 3:"Ya Allah kasihanilah kedua orang tuaku sepertimana mereka mengasihiku sejak kecilku"..